perjantai 4. marraskuuta 2016

Alan vaihto

          Kaikista unelmistamme voi tulla totta, jos meillä vain on rohkeutta      
         tavoitella niitä.
                                      - Walt Disney -

Enpä olisi uskonut raiskausiltanani miten täyteläisen mielenkiintoista elämäni olisi kuuden vuoden kuluttua. Ahdistukseni muuttui itseluottamukseksi, pelkoni muuttuivat rohkeudeksi. Jouduin kohtaamaan itseni ja kasvamaan ihmisenä. Myrskyn jälkeen tyyntyi. Kuolemanpelko opetti minulle läsnäoloa ja auttoi huomaamaan elämän lyhyyden. Kohtasin ihmisiä, jotka opettivat minulle paljon elämästä, saivat minut pohtimaan elämän tarkoitusta. Välillä olin uppotukki, välillä loistoristeilijä. Tunteiden kirjoista kasvoi tasapainoinen aikuinen nainen, jolla on lapsen sydän. 

En koskaan ole menettänyt toivoani, en edes pimeimpinä hetkinäni. Olen uskonut ja uskon yhä edelleen kaikella olevan tarkoituksensa. Kaikkien vaikeuksien jälkeen minusta kuoriutui todellinen itseni. Uskalsin ja uskallan unelmoida. Ei koskaan tiedä kuka kuuntelee, kunhan uskallat lausua toiveesi ääneen. Itse kuuntelen sydämeni ääntä. Se oli vahva luotsini sakeassakin sumussa ja nykyisin se huutaa, jollen tottele. Elämä on ihmeellistä. 

Tammikuussa aloitan lähihoitajaopinnot. Jotkut voisivat sanoa minua hulluksi, kun jätän tutun ja turvallisen toimeentulon. Valitsin alan, joka ei välttämättä ole helpoimmasta päästä. Mutta en ajattele niin. Haluan tehdä arvokasta työtä. Olen ollut asiakaspalvelualalla lähes 25 vuotta. Olen rakastanut työtäni ja välillä tietenkin vihannut. Olen oppinut paljon ja aina olen saanut ympärilleni ihania työkavereita. Ajattelen jokaisen kohtaamani ihmisen opettavan minulle jotakin. Raiskaajani opetti minulle pahuutta ja opin asettamaan itselleni rajat. Opin pitämään puoleni. Pelottavinta oli ymmärtää voivansa itsekkin tappaa nurkkaan ahdistettuna. 

Viime vuoden joulukuussa sain tietää pääseväni Ruoholahden citymarkettiin, jossa aloitin tämän vuoden helmikuussa. Ennen sitä uskalsin pukea unelmani sanoiksi eräälle henkilölle ja hän taas kertoi siitä eteenpäin. Näiden kahden mentorini oppien ja neuvojen avulla uskalsin lähteä toteuttamaan unelmaani. Uskalsin hypätä kohti tuntematonta. Paljon opittavaa, mutta olen ottanut haasteen vastaan. Tervetuloa elämä. Lähden toteuttamaan kutsumustani. Askel kerrallaan <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti